Apekah maksud ayat shortform ini??

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Aku tak faham kenapa ramai yang suke komen or ade lah tulis kat mane2 tentang perkataan ini : LOL
Aku tanye lah ngan fren kat FB tuh, pe maksudnye? Dia kata dia pun tak tau.. Saje.

Haishh.. Pelik aku..
Aku tak puas hati selagi aku tak tau. So, aku pegilah cari ape maksud ayat tu.. Shortform kot..

Pastu, aku jumpe lah ape maksud LOL tuh.
maksudnye Laugh Out Loud
Ini ke yang korang maksudkan bile taip LOL tuh?? Serius. Aku tak paham kenapa word tu boleh wujud and ape maksud dia yang sebenar benarnye.. Ada sape2 yang boleh fahamkan aku?? Huhu

boleh jadi jugak lol tuh berasal dari perkataan bahlul kot.. Hmm.. tah la..
Tapi tah nape aku kurang gemar perkataan lol ni..

Dalam pencarian perkataan lol tu, macam2 lagi shortform yang aku jumpe...

Antaranye :


AFAIK =» As Far As I Know

AFK =» Away From Keyboard

ASAP =» As Soon As Possible

BAS =» Big A$ Smile

BBL =» Be Back Later

BBN =» Bye Bye Now

BBS =» Be Back Soon

BEG =» Big Evil Grin

BF =» Boyfriend

BRB =» Be Right Back

BTW =» By The Way

BWL =» Bursting With Laughter

C&G =» Chuckle and Grin

CICO =» Coffee In, Coffee Out

CID =» Crying In Disgrace

CNP =» Continued (in my) Next Post

CP =» Chat Post(a chat message)

CRBT =» Crying Real Big Tears

CSG =» Chuckle Snicker Grin

CYA =» See You (Seeya)

CYAL8R =» See You Later (Seeyalata)

DLTBBB =» Don't Let The Bed Bugs Bite

EG =» Evil Grin

EMSG =» Email Message

FC =» Fingers Crossed

FTBOMH =» From The Bottom Of My Heart

FYI =» For Your Information

FWIW =» For What It's Worth

GAL =» Get A Life

GF =» Girlfriend

GFN =» Gone For Now

GMBA =» Giggling My Butt Off

GMTA =» Great Minds Think Alike

GTSY =» Glad To See You

H&K =» Hug and Kiss

HAGN =» Have A Good Night

HHIS =» Hanging Head in Shame

IAE =» In Any Event

IC =» I See

IMNSHO =» In My Not So Humble Opinion

IMO =» In My Opinion

IMCO =» In My Considered Opinion

IMHO =» In My Humble Opinion

IOW =» In Other Words

IRL =» In Real Life

IWALU =» I Will Always Love You

JMO =» Just My Opinion

JTLYK =» Just To Let You Know

KIT =» Keep In Touch

L8R =» Later

L8R G8R =» Later 'Gater

LHO =» Laughing Head Off

LMAO =» Laughing My A$ Off ----> aku selalu shortform ni dalam komen kat youtube

LMSO =» Laughing My Socks Off

LSHMBB =» Laughing So Hard My Belly is Bouncing

LSHMBH =» Laughing So Hard My Belly Hurts

LSHTTARDML =» Laughing So Hard The Tears Are Running Down My Leg

LTNS =» Long Time No See

LTS =» Laughing To Self

LUWAMH =» Love You With All My Heart

LY =» Love Ya

MTF =» More To Follow

NRN =» No Reply Necessary

NADT =» Not A Darn Thing

OIC =» Oh, I See

OL =» Old Lady (significant other)

OM =» Old Man (significant other)

OTOH =» On The Other Hand

OTTOMH =» Off The Top of My Head

PDS =» Please Don't Shoot

PITA =» Pain In The A$

PM =» Private Message

PMFJI =» Pardon Me For Jumping In

POAHF =» Put On A Happy Face

QSL =» Reply

QSO =» Conversation

QT =» Cutie

ROFL =» Rolling On Floor Laughing

ROFLMAOAY =» ROFLMAO At You

ROFLMAOWTIME =» ROFLMAO With Tears In My Eyes

ROFLUTSROFL =» Unable to Speak

RTFM =» Read The F****** Manual!

SETE =» Smiling Ear To Ear

SHID =» Slaps Head In Disgust

SNERT =» Snot-Nosed Egotistical Rude Teenager

SO =» Significant Other

SOT =» Short Of Time

SOTMG =» Short Of Time Must Go

SWAK =» Sealed With A Kiss

SWAS =» Scientific Wild A$ Guess

SWL =» Screaming with Laughter

SYS =» See You Soon

TA =» Thanks Again

TCOY =» Take Care Of Yourself

TILII =» Tell It Like It Is

TNT =» Till Next Time

TOY =» Thinking Of You

TTFN =» Ta Ta For Now

TTYL =» Talk To You Later

WAS =» Wild A$$ Guess

WB =» Welcome Back

WTH =» What/Who The Heck (or sub an 'F' for the 'H')

YBS =» You'll Be Sorry

YG =» Young Gentleman

YL =» Young Lady

YM =» Young Ma

4 comments:

qila said...

yang aku sedia tau LOL dengan TTYL je..hahah!LOL aku pun dulu musykil macam kau,aku tengok dalam kamus..hehe..TTYL aku tau dari cter Paris Hilton My New BFF. :)

miradyana said...

ade eh dalam kamus??haha..wat pnat je cari dlm intenet...hihi

Aina said...

hihi. Diorang just guna huruf pertama dlm setiap perkataan. macam Oh My God. kita ambik OMG jer. Jimat masa and space laa kononnya.

miradyana said...

aina, OMG tu paham lagi. yang lain2 pening aku..Huhu. Biasalah, zaman dunia tanpa sempadan sume nak jimat..haha

HELLO AUGUST!

Assalamualaikum and good day Welcom august; the independence day month; and also my birthday month! On 17th :3  Alright, so I went to...